Friday, July 6, 2012

One Day Before

Assalamualaikum n Hi :)
Alhamdulillah dah masuk pukul 12 tgh mlm hari Jumaat..this means, it is tomorrow! Ya Allah, seram sejuk sgt dah ni >.< mixed up feelings! NERVOUS + EXCITED + CAN'T WAIT !! :D

Rabu (3 days before) baru dua-dua gerak balik rumah masing-masing since we made the decision nak tunang..hehehe..kesian sgt kat ibu sbb dah macam-macam ibu buatkan ;) well, my ibu is so AWESOME! siap dah tolong alihkan katil semua dah :D n also, bakul untuk letak barang hantaran is PREPARED! how AWESOME my ibu is..I just put the things inside it n arranged it a little..hehe..

but then, the baju yg dah booked for a long time yg nak pakai masa E-Day xjadi ambil lepas fitting..nampak PENDEK sgt! bukan baju tu pendek, but I look so PENDEK in it!! x sanggup! hahaha..then tried some other baju yg ada kat butik tu..but sbb dah pilih colour kan, so, its hard! ada yg berkenan, xmuat, ada yg muat tp x berkenan..next time, pilih baju then, kaler tema! OK, lesson learnt!!

so, last-last decide dgn ibu to buy just a simple, decent n sweet baju utk pakai :) Alhamdulillah jumpa after hours walking around..then, problem nak cari tudung pulak..that is my BIGGEST PROBLEM! sangat cerewet nak cari tudung..end up beli je yg kedai tu suggest..walaupun tudung tu ada awning..then, ingat nak cari selendang pakai atas tudung but still x jumpa :( dunno how laa..

tapi yg seronoknya masa kat butik tu tanya kat Kak Hasmah (my  saudara actually) pasal dulang hantaran..she showed one the common silver colour one n also the one she just siapkan n no one has ever used it! WAHHH..sangat comel because kena dgn tema..mula-mula if nak amek yg silver tu, she wanna give it for free tp sebab gatal nak yg baru, kena la bayar sikit ;) but its OK sbb ibu sponsor..haha :D

Khamis (which is 2 days before E-Day), Alhamdulillah we (me n him) managed to buy the Engagement Ring..hehehe..lambat sgt baru nak beli kan :) too busy..I dunno if its nice or not but for me its cute enough for me to wear everyday ;) mula-mula nak beli yg 1 batu but then my akak bising-bising cakap nnt kawen nak kena beli yg mcm mana pulak sbb adik-beradik kitorang beli yg batu tu masa kawen..so, just follow :) then, we buy baju PINK for him :) hehehe..I LOVE IT! for the first time he agreed to wear PINK..hahaha..well, syg, its my day after all ;) 

the best part of all, DOOR GIFT added at the last minute yg I thought there won't be any :) then, HAND BOUQUET insya-Allah ada sebab dah bising-bising merengek kat ibu..hehehe..n also, insya-Allah ada HAND BOUQUET utk my two flower girl..haha

funniest part is, my baby, Aleesya Amani still cannot differentiate engagement n marriage..dia bising betul cakap umi dah nak kawen dgn Khai..I dunno any other way nak explain..hahaha..so, biar je laa dia mcm tu -,- :P

Jumaat (1 day before E-Day), my ayah will be arriving from Terengganu in the early morning n my eldest sister will arrived in the morning :) so, sgt x sabar tunggu their reaction bout my hantaran..hehehe..even Mr.K pun xdapat tgk my baju n hantaran ;) well, it should be a surprise as I also didn't see his :D

so, folks, pray for us :) n semoga Allah berkati, rahmati, redhai dan mudahkan urusan kami untuk menempuh alam baru ;) without Him, we are nothing..we can't do anything at all! so, be grateful, Mastura! :D 

to my family, thank you so much for being so supportive about this E-Day :)
to his family, thank you so much for approving our decision ;)
to my friends who are coming, thank you so much for spending your time, money n energy to greet us :) n to those who can't come, thank you so much for your Doa n wishes :D
to him, be patient, my dear :) the nikah day will come soon, insya-Allah..have faith in Allah as He knows the best! :D I love You, before, now n I pray for it to be forever with Allah will :)

P/S: currently tengah ambil mood for E-Day by watching Hum Saath Saath Hain..a dream engagement of my own (masa Sapna engage with Vinod) ;D

that's all from me..insya-Allah, the next time I edit this blog, my status is different from now ;) ameen~

Assalamualaikum :)

2 comments:

  1. alhamdu Lillah.. :D
    *baca sambil mata bgenang*
    moga dipermudahkan yea..
    insyaALLAH.. (:
    gudLuck awak!~

    ReplyDelete