Thursday, April 4, 2013

Kita Merancang,Allah yang Menentukan

Bismillah
Assalamualaikum & Hi Everyone :)

Today is a tiring day! This morning I had project presentation to HR..I didn't have my breakfast & go straight to presentation till nearly 1pm..rasa nak pengsan tahu x -,-" the presentation went nice..we listened to others presentation & had some photography session at the lobby (nicest one I have ever seen as it got lots of nice LEDs) :D

After the presentation,I was extremely hungry & went straight home alone..well,can't think of other fastest way to fill up my hungry tummy cheaply :P

After Zohor prayer,I went back to the office..on the way, hujan turun lebat gilerrr..I really can't drive in the rain..dah la x bawa spek mata -,-" so,I gladly switched on lampu kereta..konon-konon it helped a lot la..then,dah sampai,park the car & rushed into the office as I got meeting at 2..tunggu-tunggu my vendor didn't show up yet..so,I happily browsed through my groupon voucher & remembered that I'll be having my slimming treatment this evening at 5.30pm..

After meeting until 5pm,I went for Asar prayer & went straight to my car..tekan punya tekan my remote tetiba x bukak pun..terus tgk kat suis lampu tu..rupa-rupanya x off!! -,-" confirm laa bateri dah habis!! Terus kelam-kabut call friends yg still ada kat ofis tu..call punya call semua masuk voicemail .kredit dah nak habis pulak..last-last ada jugak yg angkat,GT under REL also..cerita la kat dia..masa tu nak nangis dah..dia ckp,dia tlg cari org..

Then,ada lg sorg yg I called tu dia whatsapp..cerita laa kat dia jugak..hehe..so,diorg pun turun beramai-ramai..diorg ckp ada lg sorg VT tu ada jumper..take note, all VT present with me this morning yaa ;P

So,he came & jumped my car..lama la jugak nak boleh start tu..nasib ada another Chinese guy yang tengah ada car prob helped to start..kalau x memang x laa nak press minyak kuat-kuat tuuu..

Alhamdulillah, baby car ok!! :D dah diorg sume balik,that GT came with Afiq & Acap tengok ok ke x..dok bagi nasihat camne nak drive la ape..diorg try matikan kete & restart..diorg ckp if xley start,Acap hantar balik nnt amek kete..Alhamdulillah ley start :D

So,my slimming treatment was postponed to another time..dah laa susah nak dapat appointment tu sbb asyik full je..dia ckp next ley bg 28th April -,-" agak-agak laa..dh nak kahwin kot..dah la ada 5 visits need to be completed -,- mmg idak laa..so,sapa nak voucher tu?5 slimming session..ada chilli mud wrapping,detoxification,eleronic lipolysis..I bought it for RM120..so sapa mau RM100 laa..hehe :P

Tengok,how I planned & how Allah bagi jalan yang lain..I take it that Allah doesn't want me to go to slimming treatment..maybe if I go there I'll be facing some other problems..either way,Allah guided me :) tapi Alhamdulillah bersyukur sgt Allah uji mcm ni je..got one friend of mine,he involved in accident & need to undergo operation because of some problem at his cheek bone :( sian dia..tolong doakan dia ey kawan-kawan :)

That's all from me..thanks for reading :D

Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment